Cum să te folosești de date, pentru a crește vânzările

Datele privind vânzările companiei tale reprezintă adesea informații valoroase, care pot deveni un instrument puternic în dezvoltarea organizației, dacă sunt utilizate corect. Analiza datelor de vânzări, în special, este crucială pentru companiile care doresc să construiască noi strategii pentru a oferi servicii care răspund nevoilor clienților, să își maximizeze capacitatea de vânzare și să rămână competitive.

Din păcate, multe afaceri nu folosesc datele la potențialul lor maxim, ratând astfel oportunități excelente de creștere. Foarte des, acest lucru se întâmplă din cauza unor greșeli comune, cum ar fi un volum prea mare de informații nefiltrate, analizarea incorectă a datelor sau luarea deciziilor pe baza unor informații inexacte. Complexitatea datelor poate fi într-adevăr intimidantă, dar dacă utilizezi instrumentele potrivite, fii sigur că vei putea transforma informațiile brute în informații practice pentru afacerea ta, iar rezultatul firesc va fi creșterea vânzărilor.

Analiza corectă a datelor poate fi o revelație pentru organizația ta. Cu toate acestea, pentru a obține un impact major asupra vânzărilor și a profitului, ar trebui să urmezi abordarea corectă și să ajustezi procesul de analiză la strategiile specifice realității companiei tale. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să profiți la maximum de date:

Centralizează informațiile

Indiferent dacă informațiile provin din CRM, previzionări ale vânzărilor sau interacțiunile directe cu clienții, asigură-te că datele sunt colectate într-o formă centralizată, altfel analiza acestora va fi incorectă și vei sfârși prin a trage concluzii greșite. O problemă reală pentru majoritatea companiilor este faptul că dețin un volum mare de informații provenind din mai multe surse, ceea ce face mai dificilă standardizarea datelor. Astfel, se poate ajunge la o viziune incompletă asupra situației, ceea ce duce la cicluri de vânzare mai lungi, ROI mai mic și oportunități de business ratate.
Pentru a preveni acest lucru, asigură-te că utilizezi o soluție care poate importa date din mai multe surse și apoi urmărește aceiași KPI în procesele de analiză. O analiză simplă te va ajuta să iți dai seama ce te împiedică să obții rezultatele dorite și să ajustezi strategiile de vânzare în consecință, cu eforturi bugetare reduse.

Identifică datele care lipsesc

Pentru a avea o imagine de ansamblu cât mai clară a datelor din vânzări, trebuie să stabilești ce date iți lipsesc. Una dintre cele mai frecvente greșeli pe care le fac companiile este aceea de a nu identifica informațiile lipsă, care să completeze imaginea de ansamblu. Dacă te afli în această situație, este posibil să ratezi oportunități importante, pentru că nu te folosești de toate informațiile relevante pentru analiză.
Lacunele din datele analizate pot duce la concluzii greșite, motiv pentru care trebuie acordată o atenție deosebită opțiunilor de agregare a datelor. În unele situații, poate fi nevoie de training specializat pentru echipele de vânzări, astfel încât acestea să poată colecta informațiile în mod corect, lucru ce va duce la creșterea eficienței strategiilor de vânzare.

Folosește datele pentru a ajusta mesajul

Majoritatea instrumentelor de analiză oferă informații detaliate despre clienții sau publicul tău în general, printre care vârsta, sexul sau locația geografică sunt unele dintre cele mai comune și importante. Acestea sunt însă doar câteva dintre datele demografice care te vor ajuta să construiești un mesaj mai bun pentru campaniile de marketing și ofertele de vânzare.
Folosește-te de anumite date demografice pentru a rafina mesajele și pentru a adresa nevoile specifice ale publicului țintă, folosind un limbaj care va ajunge cu siguranță la public. Alegând mesajul potrivit pentru fiecare tip de audiență, vei reuși să răspunzi la tendințele pieței, să indeplinesti cerințele clienților și să crești vânzările.

Alege momentul potrivit

Este foarte important să ajungi la lead-uri și clienți prin mesajul corect, dar la fel de important este și să știi când să îi abordezi sau să faci o oferta.
Asigură-te că analizezi informații legate de tranzacții din trecut, obiceiuri de cumpărare, potențiali clienți și alte date istorice, astfel încât să poți face prognoze precise, să identifici tiparele de vânzare și să influențezi deciziile de cumpărare. Eforturile departamentului de vânzari vor fi mai fructuoase dacă reușesti să oferi produsele exact atunci când clienții sunt gata să facă o achiziție, prin programe promoționale și oferte personalizate.
Amintește-ți că o vânzare depinde foarte mult de sincronizare, deci folosește datele pentru a ajusta abordarea și a alege momentul potrivit în timpul interacțiunii cu clienții.

Alege opțiunea de vizualizare potrivită

Pentru a profita la maximum de date, trebuie să le vizualizezi în mod corect. Datele brute pot fi neconcludente sau complicat de analizat, dar dacă alegi cele mai potrivite dashboard-uri și reprezentări vizuale, datele vor duce la cele mai bune decizii de afaceri. Dashboard-urile centralizate reprezintă o abordare holistică ce iți permite să analizezi KPI-ii corecți, să înțelegi toate detaliile relevante și să vezi lucrurile mai clar. Mai mult, acestea reprezintă modalitatea ideală de a scala informațiile, pentru a le prezenta corpului de management sau celor din echipa ta.

Astfel, toată lumea din companie va avea acces la aceleași date și va putea lua decizii strategice informate, care să susțină acțiunile de vânzări, lucru esențial pentru succesul afacerii.